Sommer!

Bloggeriet har desværre (allerede) stået lidt stille.
Det er bestemt ikke fordi, jeg har droppet ideen igen. Tværtimod tænker jeg konstant på at lave mad og finde opskrifter til bloggen.. Meeen... Juni måned betyder eksaminer! Eksaminer betyder pr. definition mindre tid til alt det sjove. 14 dage endnu! FJORTEN DAGE!!!

Da jeg flyttede ind på værelset var altanen udstyret med en grill... Den fik jeg endelig gjort rent i dag...
Stormende til Fakta efter øl smuttede jeg lige forbi Helsepusheren efter økologiske cider a lá sommersby og øko-veganske (alkoholfri) piña coladas til spiseklubfrokosten i morgen. Kom an sommer!
Er man på det dersens Facebook, så kan jeg i øvrigt anbefale at man tjekker klubben ud - og meget gerne melder sig ind, hvis man gerne vil have udvidet sin vegetariske omgangskreds: Vegansk spiseklub Århus. Bliv ikke skræmt af ordet 'spiseklub'. Alle er meget velkommen til at joine...

De fleste i spiseklubben er grønne rødder fra Vegetarkontakt. Dejligt forum med hyggelige mennesker, lækre opskrifter og oceaner af viden om ernæring og sundhed. Bestemt et besøg værd.


En flok vegetarkontaktere til folkekøkken på trøjborg. En eller anden påviste engang, at vegetarer er mere intelligente end kødspisere. Det sker, at vi skjuler det :-)


Nå ja... Det var den der grill, jeg kom fra. Jeg var bestemt ikke den eneste, der havde besluttet sig for at grille:
 Baggården indhyldet i grillrøg... Fantastisk!

Jeg endte med at grille:
Bagekartofler i kæmpe skiver.
Halverede gulerødder.
Begge med marinade af koldpresset rapsolie, frisk timian, hvidløg, citronsaft, salt og peber.

Gulerødderne fungerer fantastisk som 'grillpølser'.
Den røgede smag supleret af en god gammeldaws ketchup, det er sgu sommer. (Jamen hov, vent! Betyder det så, at man slet ikke behøver at blende resterne pålægsproduktionen, for at mæske sig i smagen af sommer? Jeps! Lige nøjagtig det betyder det...)
 
Derudover grillede jeg hele hvidløg - du ved, de små, søde nogle, som man får i de fine kurve....
Indian burgers fra Nutana.
Og fuldkornsboller.

Alt sammen lækkert, vegansk og sommer!







Og... Så vil jeg lade Revoltage få det sidste ord.:

3 shout-out(s):

Anonym sagde ...

Mmn, den der burger ser ret nasty ud! Nam nam - godt du fik pudset grillen af!!! Den får du sikkert meget glæde af, når du får sommerferie (liiige om lidt) :D

MissMuffin sagde ...

Uhm, det lyder lækkert..
Vil helt sikkert prøve at grille gulerødder en gang- men får nok ikke overbevist min kæreste om, at det er bedre end pølser:)
Lige nu er grillede asparges et stort hit ved mig, men ind til videre har det kun været grillpanden der har været fremme..

Buddhas Brownies sagde ...

Det var en LÆKKER burger... Og så tog jeg mig endda sammen og lavede kartofler til...

Naaarj... Det er ikke sikkert, at folk er enige i, at gulerødder er en glimrende substitut for pølserne...

Nå ja... Asparges... Det må snart prøves... det er jo nu, det skal være...

Sjæft, hvor smager grill altså bare bedre... Røgen gør virkelig noget for smagen...

(Forresten stormede jeg slet ikke efter øl, men grillkul... Mon hjernen styrede med automatpilot, da jeg skrev det? Dejlig sang i øvrigt..)

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...