Bønnesalat med avocado og ingefærdressing

Weekenden bød på sol(skoldning) og lækker sommerstemning til chillpark:


Ak ja, ak ja... I dag vil man næppe få så meget som den mindste nuanceforskel, hvis man lagde sig ud i solen... Til gengæld ville man nok få plænen for sig selv...

Men det er heldigvis også bedøvende ligemeget! Jeg har nemlig en eksamen at læse op til, og til indendørs eksamenslæsning og tedrikning, ja der er vejret skam glimrende... Måske kan der også blive plads til lidt selvynk, da jeg nu et par dage efter mine vaccinationer synes at kunne mærke bagsiden af dem..

Ulempen er naturligvis, at der er ganske kort vej ud til køkkenet...

Heldigvis var frokosten fantastisk hurtigt lavet: Bønnesalat med avocado og ingefær, lime, hvidløgsdressing:

Jeg vil tro, at der er til en frokost for to, hvis man spiser eksempelvis rugbrød til.

Ingredienser:
1 ds. Kidney bønner - skyllede og afdryppede!
½ avocado - i halve skiver.
En god dusk purløg og/eller koriander.

Dressing:
1 fed hvidløg.
Frisk ingefær (ca. 1 cm).
Saften fra 1 lime.
et par spsk. god koldpresset olie (jeg bruger selv rapsolie).
salt og peber efter smag.

Lidt ekstra purløg og/eller koriander.

Sådan gør du:
Selve salaten giver sig selv. Skær, hak og mix!

Det gør dressingen for så vidt også... Prop hvidløg og ingefær i minihakkeren og hak!
Tos limesaft og olie i og bland.
Smag til med salt og peber. Det skal smage af noget, så spar ikke for meget på salten. Den skal nok mildne meget op, når den blandes med bønnerne...

Vær så artig!

4 shout-out(s):

Bibbi sagde ...

Narj, et fint tema du har fundet til bloggen! :D

Rigtig god fornøjelse med læsningen - man må sige regnen kommer belejligt ;) Iøvrigt er selvynk helt ok, bare den ikke blir ynkelig....

Buddhas Brownies sagde ...

Takker...
Til gengæld skal der stå en dato der hvor der står UNDEFINED... Det kan jeg bare ikke finde ud af at ændre... Ligesom søgefeltet også er mærkeligt, men jeg ved ikke, om det skyldes temaet... Men det er jo fint med et grundlag for nørderi, når jeg lige synes, jeg har tid til det...

Luna sagde ...

Virkelig godt tema! Og tjuhej hvor det går med at skrive nye blogindlæg. Må hellere kigge herinde lidt oftere. :)

God regnvejrs onsdag og eksamenslæsning!

Anonym sagde ...

Nice post thank you Kelvin

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...